Přelom podzimu a zimy je pro mnoho z nás obdobím, kdy se cítíme hůře. Nízké teploty a nedostatek světla mají vliv na pokles nálady, a tím pádem i výkonnosti. Ke zlepšení kondice nám v tomto období může pomoci přidání bobulového ovoce do každodenní stravy. Jahody, maliny, černý rybíz a borůvky si zachovávají většinu svých zdraví prospěšných vlastností dokonce i po zmražení. Bohužel, lidský organismus není schopen uchovávat mnoho hodnotných živin, proto mu musí být tyto živiny dodávány pravidelně.

Vitamín C v bobulovém ovoci

Jednou z nejdůležitějších organických sloučenin, která nám pomáhá přetrvat zimní mrazy, je vitamín C vyskytující se ve velkém množství zároveň v jahodách, malinách, černém rybízu, a také borůvkách. Pomáhá udržovat správný energetický metabolismus a podporuje imunitní systém organismu. Je doporučován mezi jinými v období zhoršeného rozpoložení nebo intenzivní psychické zátěže, jelikož podporuje správný průběh psychologických funkcí. Tato cenná látka, kterou obsahuje rovněž bobulové ovoce, významně pomáhá ke snížení pocitu únavy a vyčerpanosti.

Owoce jagodowe sposobem na zimowy nastrój

 

Recept na rybízovo-banánový koktejl

Dobrým způsobem, jak našemu tělu dodat potřebnou porci vitamínu C, může být rybízovo-banánový koktejl. K jeho přípravě budeme potřebovat:

  • 0,5 kg mraženého černého rybízu;
  • 2 banány;
  • 3 sklenice mléka;
  • 2 lžíce kokosového oleje;
  • 2 lžíce medu.

Všechny složky spolu rozmixujeme. Rybíz je nutné nejdříve rozmrazit. Při servírování koktejlu je vhodné přidat také několik plátků banánu a několik kusů celého rybízu, které poslouží jako chutná dekorace.