Blíží se sezóna, ve které budeme více vystaveni chladu a chřipce. Vyplatí se tedy soustředit na bobulové ovoce.

Power Fruits pomohou zvětšit na podzim odolnost

Jahodová škála vitamínů a minerálů

Jahody jsou jedním z nejoblíbenějších druhů ovoce. Vyplatí se proto vědět, jaké mají vlastnosti. Obsahují velké množství vitamínu C, celou řadu vitamínů ze skupiny B, včetně B1, B2 a vitamínu PP. Kromě toho jsou také zdrojem vápníku, železa, fosforu, draslíku ataké manganu, zinku, jódu a mědi. Z výše zmíněných vitamínů a minerálních prvků je pozoruhodné například na železo, které pomáhá ve správném fungování imunitního systému nebo na vitamín B2, který napomáhá zmenšovat pocit únavy a vyčerpanosti. Některé výzkumy také poukazují na značný protizánětlivý účinek jahod - efekt je téměř okamžitý a doporučené množství tohoto ovoce, které zajistí ochranu, je zhruba 500 g denně.[1]

Malinový štít

Maliny mají mnoho vitamínů a minerálů - s magnéziem, vápníkem a železem v čele. Kromě toho však obsahují také spoustu jiných, pro zdraví hodnotných látek. Co díky nim můžeme získat? Například vápník je potřebný k udržení zdravých kostí a již dříve zmiňované železo pomáhá ve správné funkci imunitního systému. Mohou se tedy ukázat jako cenná složka podzimního jídelníčku.

Malinový štít

Síla vitamínu C

Černý rybíz má bohaté chemické složení a dodává nám množství složek a vitamínů, cenných pro naše zdraví. Zahrnují velké množství vitamínu C, PP a E. Jako nejužitečnější se pro nás na podzim může ukázat vitamín C (až 181 mg v 100 g ovoce)[2]. Jak uvádějí někteří výzkumníci, složky černého rybízu mají také vliv na regulaci a zpomalování infekčních procesů, které jsou příčinou bakteriálních infekcí.[3]

Borůvkový zdroj odolnosti

Borůvka vysoká v sobě ukrývá mnohé, pro náš organizmus velmi cenné prvky. Obsahuje značné množství sodíku, železa, thiaminu, laktoflaviny, niacin a je zdrojem makroživin, jako například fosfor, vápník, magnézium, sodík a železo. Je také zdrojem vitamínu A, který pomáhá ke správnému fungování imunitního systému. Navíc tento vitamín pomáhá udržet zdravou kůži, která může být na podzim vystavena vlhkosti a chladu.

Borůvkový zdroj odolnosti


[1]M. Hoffmann, Charakteristika a vlastnosti vybraného bobulového ovoce, Varšava 2017, s. 39
[2] Viz.: http://www.fitwit.pl/ile-kalorii/18,646,owoce/porzeczki-czarne.html
[3]M. Hoffmann, Charakteristika a vlastnosti vybraného bobulového ovoce, Varšava 2017, s. 23